Lättläst

Rudebacken, korttids och sommarkollo i Roslagen. Hit kommer du för att ha roligt med kompisar.

På Rudebacken bor högst 12 barn/ungdomar samtidigt. Vi är fyra- sex vuxna som ser till att du har det bra och trivs.  På Rudebacken finns det väldigt mycket att göra både inomhus och utomhus. Du bestämmer tillsammans med alla andra barn/ungdomar på Rudebacken vad ni vill göra och vad ni vill äta. Du kan bo i eget rum eller dela rum med en kompis. Du får en vuxen som blir din stödperson. En som har extra ansvar för att just du har det bra.

Gården ligger på en stor tomt så det finns gott om utrymme att röra sig på . I våra aktivitetslokaler finns allt från pingisbord, eget snickeri, en scen med instrument och massor av pyssel.

Vi går och badar i en sjö som ligger alldeles nära.  Till skogen  går vi för att tälta eller bara upptäcka allt som finns där. Vill du pröva någon speciell aktivitet så är det bara att säga till. Vi åker på utflykt till olika ställen i våra minibussar.

På kvällarna umgås vi och spelar spel, ser på en film eller på TV.

Du ansöker om plats hos din LSS-handläggare i din kommun.

Om du vill komma och se hur det är på Rudebacken så kontakta oss. Du är varmt välkommen på besök.

Kontakt

I sjön så fiskar vi, badar, paddlar kanot eller bara hänger på bryggan